banner bloomnet

na wczoraj

5 systemów exit popups - porównanie narzędzi do generowania leadów

Grubo ponad 90 proc. użytkowników, którzy wchodzą na Twoją stronę, już nigdy do Ciebie nie wraca. Straszne, ale prawdziwe. Exit pop-up jest więc często ostatnią deską ratunku, żeby utrzymać potencjalnego klienta na stronie. Dobrze przemyślany i wyświetlony w odpowiednim momencie baner, może pomóc Ci zdobyć znacznie więcej subskrybentów.   

Przypomnijmy, exit pop-up to nic innego, jako okienko pojawiające się na ekranie w momencie, kiedy użytkownik kursorem myszy sugeruje, że za chwilę zamknie Twoją stronę. Oczywiście nie może to być zwykły pop-up, bo taki na pewno nie nakłoni klienta to dania Ci drugiej szansy. To musi być coś ekstra, coś co zachęci go do pozostawienia swojego adresu e-mail.   

Rynek oferuje dosyć sporo narzędzi do obsługi exit pop-upów. Takie systemy pozwalają nam nie tylko tworzyć własne projekty, ale także testować różne warianty banerów, dokładnie śledzić statystyki „wykręcane” przez pop-up, czy zintegrować go z mailingiem. Dziś przyjrzeliśmy się pięciu popularnym systemom, na które warto zwrócić uwagę.

GetSiteControl

getsitecontrol.com

Instalacja tego systemu nie powinna być problemem. Konieczne jest wpisanie krótkiego kodu zewnętrznego do kodu naszej strony, ale ten nie musi być już później zmieniany zarówno przy okazji projektowania pop-upów, ich edycji czy usuwania. GetSiteControl umożliwia stworzenie szerokiej gamy widgetów nie tylko do pozyskiwania adresów e-mail, eksponowania promocji czy zapraszania do kanałów w social media, ale też do projektowania ciekawych ankiet czy okienek chatu. Co ważne, w przypadku niektórych widgetów, mamy do wyboru aż dziewięć formatów dopasowanych do dziewięciu różnych lokalizacji na stronie.

- współpracuje ze wszystkimi systemami zarządzania treścią

- dokładne instrukcje instalacji do najpopularniejszych CMS-ów                

- można skorzystać z darmowej miesięcznej licencji na jedną stronę; w wersji „plus” każda strona kosztuje 10 dol., a w „pro” 20 dol.  

OptinMonster

optinmonster.com

Jeden z najpopularniejszych systemów do pozyskiwania leadów. Admin zapewnia, że projekt formularza można przygotować dosłownie w kilka chwil i jest to prawdą, bo narzędzie nie wymaga umiejętności kodowania. System umożliwia szybkie zaprojektowanie nie tylko okienek wyjścia, ale też m.in. klasycznych pop-upów, testów A/B, okien powitalnych, ruchomych pasków czy ankiet. Oferuje również dość szczegółowe raporty analityczne.

- współpracuje ze wszystkimi systemami zarządzania treścią

- dobrze „segmentuje” klientów według ich zachowania na stronie

- miesięczny abonament z podstawowymi narzędziami do wykorzystania na jednej stronie to 9 dol., a koszt pełnej wersji na 30 dni to z kolei 29 dol.

Instapage

instapage.com

Jeśli szukasz bogatego wyboru szablonów, jest to na pewno jedna z najciekawszych pozycji. Tylko z myślą o generowaniu leadów masz tam do dyspozycji ok. setki gotowych rozwiązań. Jeżeli jednak sam chcesz przygotować projekt pop-upu, to nic trudnego. Oferowany kreator jest bardzo łatwy w obsłudze.

- wtyczka głównie do WordPressa i Drupala

- w ofercie 14-dniowa darmowa wersja testowa

- miesięczny koszt pakietu podstawowego to 29 dol., a profesjonalnego 55 dol.

- admin zapewnia, że w ciągu ostatniego miesiąca strony z ich systemem notowały średnio ok. 22-proc. wzrost konwersji

Picreel

www.picreel.com

Wtyczka cechująca się nie tylko prostotą w tworzeniu formularzy, które można zaprojektować krócej niż w minutę, ale też szczegółowym systemem personalizowania pop-upów pod konkretne grupy klientów. Wśród trzech podstawowych narzędzi, obok exit pop-upów, należy wymienić rozbudowaną opcję tworzenia ankiet badających zachowania grup gości oraz możliwość projektowania banerów podpiętych pod poszczególne linki na stronie.

- wtyczka dostosowana do wszystkich systemów zarządzania treścią

- darmowa 30-dniowa wersja testowa

- stawki za miesięczną licencję to 19 dol. (jedna strona), 69 dol. (dwie strony), 149 dol. (cztery strony) itd.

- system kompatybilny z urządzeniami mobilnymi    

Thrive Themes

Wtyczka doskonale znana większości marketerów, chociaż należy pamiętać, że została skrojona pod WordPressa. Oferuje jednak nie tylko szeroką paletę szablonów formularzy (exit pop-up, slider, sidebar, full page itd.) czy sprawny system testów, ale również rozbudowany model personalizacji banerów. Możliwe jest m.in. wyświetlanie odmiennych wersji formularzy różnym odbiorcom, ustawienie czasu, po którym te się wyświetlają, czy nawet tego, że pop-up pokaże się, kiedy użytkownik „zjedzie” np. 30 proc. strony w dół

- miesięczna licencja kosztuje 19 dol. (dowolna ilość stron); są też bezterminowe jednorazowe opłaty w wysokości 67 dol. (na jedną stronę) i 97 dol. (na pięć stron) 

- możliwość dokładnego targetowania

- dostęp do bardzo rozbudowanych statystyk

Tagi: