Menu – kluczowy element nawigacji strony internetowej, pozwalający na szybkie przejście do interesujących nas treści. Najczęściej umieszcza się je w formie paska z nazwami podstron lub narzędzi na górze/z boku strony (często jest doklejone, aby zapewnić dostęp z każdego miejsca na witrynie, niezależnie od przewijania). Może również funkcjonować w formie „hamburgera" (piszemy o tym niżej – red.). Na pasku menu zazwyczaj znajduje się również logo marki. Menu powinno być w miarę możliwości skompresowane, hasłowe, odwzorowywać strukturę strony i pomagać w bezpośrednim dotarciu do najważniejszych z perspektywy odbiorcy informacji.
„Hamburger” – tzw. menu hamburgerowe, którego symbol stanowią trzy poziome, równoległe kreski. Po kliknięciu na ikonkę pokazują się nam nazwy zakładek. „Hamburger” jest przede wszystkim pomocny dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, bo wersje stron na smartfony czy tablety nie zawsze pozwalają wyświetlać pełne menu. Ostatnio jednak coraz częściej ukryte menu pojawia się także na stronach w wersjach desktopowych.
Stopka – element mieszczący się na samym dole strony. Najczęściej dublowane są tam podstawowe zakładki menu, podawane dane kontaktowe firmy, przekierowania do kont w mediach społecznościowych czy także – najczęściej w przypadku sklepów internetowych – regulaminy i sekcja „najczęściej zadawane pytania”. Wykorzystanie stopki ma jednak bardzo szerokie zastosowanie, dlatego równie dobrze można tam umieścić logo największych partnerów firmy lub galerię zdjęć. Stopka najczęściej wyświetla się w takiej samej formie na wszystkich podstronach.
Slider – karuzela pozwalająca przewijać zdjęcia na stronie. Jeden z najczęściej stosowanych sposobów prezentacji najbardziej wartościowych treści czy produktów. Materiały eksponowane w sliderze mogą zmieniać się automatycznie co kilka sekund (autoplay) lub po przewinięciu przez użytkownika.
Paralaksa (parallax scrolling) - efekt polegający na warstwowym ułożeniu grafik i poruszaniu ich w różnym tempie podczas przewijania strony. Przy większej ilości warstw daje to wrażenie głębi wyświetlanego obrazu. Przykładem zastosowania paralaksy jest przygotowana przez agencję Bloomnet strona http://norkurs.com/pl/.
Pop-up – okienka wyskakujące „na wierzchu” strony zwykle bez ingerencji użytkownika. Najczęściej mają postać banneru proponującego zapisanie się do newslettera (zawierają przyciski „call to action”), informującego o promocjach czy zachęcającego do śledzenia danej marki w mediach społecznościowych. W niektórych przypadkach pop-up jest również wykorzystywany np. do przeprowadzania krótkich ankiet. Oprócz pop-upu wyróżnia się także pop-in, czyli okienko rozwijające się wewnątrz strony (nie nad treścią), a także pop-under, czyli banner wyświetlający się pod oknem wyświetlanej strony. Pop-up może jednak pojawić się również w efekcie ingerencji użytkownika. W takiej sytuacji wyskakujące okienka wykorzystuje się np. do logowania, wyświetlania regulaminów, różnego rodzaju wyborów lub akceptacji naszych działań w obrębie strony (np. "Czy na pewno chcesz usunąć? - tak lub anuluj).