Firma G3 przez ponad 15 lat działalności wypracowała sobie mocną pozycję wśród agencji organizujących promocje. Potwierdzeniem tego są przykładowe marki, dla których budowała ona programy lojalnościowe B2B lub loterie konsumenckie: Grupa Żywiec, Hyundai, Crunchips, FoodCare, Nestle czy Flügger.
Firma rocznie przygotowuje kilkadziesiąt projektów, a przez wszystkie lata jej programy przyciągnęły razem blisko milion uczestników.
Cel? Średnie i duże firmy
Platformy bazodanowe, systemy i aplikacje do zarządzania programami, kody alfanumeryczne, procedury bezpieczeństwa, organizacja kanałów komunikacji z uczestnikami, logistyka... - jak widać, przygotowanie promocji to bardzo rozbudowany proces techniczny.
Problem w tym, że dotychczasowa strona przestała już wpisywać się w wizerunek firmy proponującej klientom nowoczesne rozwiązania.
Marka potrzebowała więc zupełnie nowej witryny. Takiej, która miałaby większy potencjał sprzedażowy i w ciekawy sposób pokazywała klientom mechanikę powstawania promocji.
Grupę docelową miały stanowić średnie i duże firmy produkcyjne oraz handlowe. Nie tylko producenci, ale też hurtownie, sieci sklepów, dystrybutorzy i typowe firmy usługowe. Odbiorcami byli więc nie tylko prezesi, dyrektorzy czy kierownicy marketingu lub sprzedaży, ale też szeregowi pracownicy.
Kompendium wiedzy o promocjach i loteriach
Przy rebrandingu strony g3.com.pl, kluczowe były dla nas trzy kwestie.
Po pierwsze, dokładne przedstawienie oferty i realizacji, których rdzeniem były programy lojalnościowe i promocje konsumenckie. Po drugie, wprowadzenie formularza briefowego, w którym zainteresowani mogliby opisać swój biznes i potrzeby. Po trzecie, zaprojektowanie sekcji z materiałami edukacyjnymi.
Podczas dyskusji o projekcie graficznym klient zaznaczył z kolei, że zależy mu na nowoczesnym, przejrzystym wzornictwie zgodnym z aktualnymi trendami. Oczekiwano też "nieprzegadanej" warstwy graficznej bazującej m.in. na ikonach i schematach ułatwiających zrozumienie złożonych procesów.
Treści było naprawdę sporo, dlatego nową witrynę podzieliliśmy na kilka podstron: o nas, oferta (B2B i B2C wraz wyjaśnieniem mechaniki), baza wiedzy (zasady organizacji promocji, webinarium itd.) oraz portfolio (aż 27 realizacji). Dzięki temu powstała strona będąca pewnego rodzaju kompendium wiedzy o promocjach.
- Poprzednia wersja strony skupiała się głównie na przedstawieniu oferty. Nowa została mocno rozwinięta też o funkcję edukacyjną: użytkownicy mają dostęp do e-booków z fachowymi poradami, mogą też zapoznać się z dokładniejszym opisem poszczególnych realizacji. Strona wyraźnie zyskała na funkcjonalności także dzięki opcji briefu – podkreśla Łukasz Dudko, założyciel agencji Bloomnet.
Oto przykładowe widoki i kreacje, które stworzyliśmy na potrzeby tego projektu.
***
***
***
***
***
***
***
***
***
***
Twoja strona też potrzebuje zmian? Razem możemy zrobić coś fajnego - czekamy na Ciebie na kontakt@bloomnet.eu.
Źródła:własne