banner bloomnet

Nasze kreacje (2): promocje od kuchni, czyli G3

Czy robiąc zakupy zastanawialiście się kiedyś, jak organizowane są wszystkie promocje i loterie oferowane przez różne marki? My też nie, ale nasza agencja Bloomnet, nawiązując współpracę z firmą G3, mogła jednak zajrzeć za kulisy tego biznesu. Efektem jest nowa strona internetowa, która ma nie tylko sprzedawać, ale też edukować.

Nasze kreacje (2): promocje od kuchni, czyli G3

Firma G3 przez ponad 15 lat działalności wypracowała sobie mocną pozycję wśród agencji organizujących promocje. Potwierdzeniem tego są przykładowe marki, dla których budowała ona programy lojalnościowe B2B lub loterie konsumenckie: Grupa Żywiec, Hyundai, Crunchips, FoodCare, Nestle czy Flügger. 

Firma rocznie przygotowuje kilkadziesiąt projektów, a przez wszystkie lata jej programy przyciągnęły razem blisko milion uczestników.

Cel? Średnie i duże firmy 

Platformy bazodanowe, systemy i aplikacje do zarządzania programami, kody alfanumeryczne, procedury bezpieczeństwa, organizacja kanałów komunikacji z uczestnikami, logistyka... - jak widać, przygotowanie promocji to bardzo rozbudowany proces techniczny.

Problem w tym, że dotychczasowa strona przestała już wpisywać się w wizerunek firmy proponującej klientom nowoczesne rozwiązania.

Marka potrzebowała więc zupełnie nowej witryny. Takiej, która miałaby większy potencjał sprzedażowy i w ciekawy sposób pokazywała klientom mechanikę powstawania promocji. 

Grupę docelową miały stanowić średnie i duże firmy produkcyjne oraz handlowe. Nie tylko producenci, ale też hurtownie, sieci sklepów, dystrybutorzy i typowe firmy usługowe. Odbiorcami byli więc nie tylko prezesi, dyrektorzy czy kierownicy marketingu lub sprzedaży, ale też szeregowi pracownicy.

Kompendium wiedzy o promocjach i loteriach

Przy rebrandingu strony g3.com.pl, kluczowe były dla nas trzy kwestie.

Po pierwsze, dokładne przedstawienie oferty i realizacji, których rdzeniem były programy lojalnościowe i promocje konsumenckie. Po drugie, wprowadzenie formularza briefowego, w którym zainteresowani mogliby opisać swój biznes i potrzeby. Po trzecie, zaprojektowanie sekcji z materiałami edukacyjnymi.  

Podczas dyskusji o projekcie graficznym klient zaznaczył z kolei, że zależy mu na nowoczesnym, przejrzystym wzornictwie zgodnym z aktualnymi trendami. Oczekiwano też "nieprzegadanej" warstwy graficznej bazującej m.in. na ikonach i schematach ułatwiających zrozumienie złożonych procesów

Treści było naprawdę sporo, dlatego nową witrynę podzieliliśmy na kilka podstron: o nas, oferta (B2B i B2C wraz wyjaśnieniem mechaniki), baza wiedzy (zasady organizacji promocji, webinarium itd.) oraz portfolio (aż 27 realizacji). Dzięki temu powstała strona będąca pewnego rodzaju kompendium wiedzy o promocjach.

- Poprzednia wersja strony skupiała się głównie na przedstawieniu oferty. Nowa została mocno rozwinięta też o funkcję edukacyjną: użytkownicy mają dostęp do e-booków z fachowymi poradami, mogą też zapoznać się z dokładniejszym opisem poszczególnych realizacji. Strona wyraźnie zyskała na funkcjonalności także dzięki opcji briefu – podkreśla Łukasz Dudko, założyciel agencji Bloomnet.

Oto przykładowe widoki i kreacje, które stworzyliśmy na potrzeby tego projektu.

***

***

***

***

***

***

***

***

***

***

Twoja strona też potrzebuje zmian? Razem możemy zrobić coś fajnego - czekamy na Ciebie na kontakt@bloomnet.eu

Źródła:własne