Live to jedna z bardziej rozpoznawalnych szkół językowych w Łodzi, bo jest obecna na rynku już od 2001 r. Nazwa firmy - tłumaczona przez właścicieli jako "na żywo" - ma prezentować szkołę jako miejsce nauki praktycznego, nieksiążkowego języka. Krótko mówiąc, jest to placówka, która nie uczy sztampowo i chce mocno to podkreślać.
Nowa strona dla szkoły językowej...
… okazała się niezbędna, ponieważ zdaniem pracowników, dotychczasowa nie była wystarczająco intuicyjna.
Odmieniona witryna miała w prostszy sposób kierować klientów do najważniejszych informacji, takich jak języki, kursy, umówienie się z metodykiem czy kontakt.
Strona musiała być wyposażona jednak nie tylko w system zapisów i test online, ale też być powiązana z zewnętrznym systemem, platformą LangLion (pamiętacie, niedawno wspólnie z nimi napisaliśmy tekst o nowoczesnych stronach www dla szkół?). Ważne było także ułatwienie pracownikom samodzielnego uzupełniania aktualności, z czym wcześniej był problem.
Jeśli chodzi o warstwę graficzną, nowa witryna miała jeszcze bardziej odzwierciedlać "ożywczy" charakter marki.
Sposobem na to miało być przede wszystkim zastosowanie autorskich ilustracji i prawdziwych zdjęć. Na tych drugich oparliśmy m.in. podstronę "O nas", która wcześniej ograniczała się tylko do podstawowych informacji o szkole, a teraz pokazuje ludzi i stojącą za nimi historię. Ważnym elementem było też gruntowne przeredagowanie tekstów, które miały być krótsze i lepiej wspierać sprzedaż.
Zanim pokażemy nowy projekt, warto rzucić okiem na poprzednią wersję strony www szkoły:
Po rebrandingu nowa strona prezentuje się tak:
***
***
***
***
Logo i poligrafia…
… były naszymi kolejnymi zadaniami do wykonania.
Nowy znak musiał z jednej strony zachować pewną spójność z dotychczasowym logo, ale z drugiej wyglądać świeżo. Chodziło o rozwiązanie problemów, które wynikały z użytkowania poprzedniego znaku - na przykład pojawiających się błędów w zapisie nazwy marki.
Zaproponowane przez nas logo (poniżej po prawej) składa się z logotypu i sygnetu. Logotyp stanowi zapis nazwy literami tekstowymi, bezszeryfowym krojem pisma z delikatnie zaokrąglonymi zakończeniami znaków. Sygnet przedstawia z kolei jasnozielony wykrzyknik z przestrzenią negatywną w kształcie dymku konwersacji.
Jeśli chodzi natomiast o poligrafię, stworzyliśmy projekt ulotki promocyjnej, która trafiła później do rąk mieszkańców Łodzi.
***
***
***
Jesteś właścicielem szkoły językowej i też chciałbyś coś zmienić? Napisz do nas na kontakt@bloomnet.eu. Zapraszamy też do portfolio agencji Bloomnet :)
Źródła:własne