banner bloomnet

Na Twojej firmowej stronie wieje nudą? Podpowiadamy, jak pisać teksty o firmie

„Jesteśmy profesjonalni”, „oferujemy produkt najwyżej jakości”... Znasz to? Nie tylko Ty, taką marketingową papkę znajdziesz na tysiącach stron. Jeśli więc stoisz przed zadaniem stworzenia nowej strony dla swojego biznesu, lepiej nie idź drogą oszczędności i bylejakości, bo nie zwrócisz tym uwagi klientów. Dziś wyjaśnimy, jak pisać teksty na stronę firmową.  

Na Twojej firmowej stronie wieje nudą? Podpowiadamy, jak pisać teksty o firmie

Wiele firm popełnia ten sam błąd – zleca to pracownikom działu marketingu lub tanim freelancerom. Efekt często jest taki, że strona ocieka frazesami lub nie przedstawia tak jak należy najważniejszych atutów firmy. Taka strona nie ma szans, żeby została zapamiętana przez potencjalnego klienta, bo taka osoba od razu pójdzie gdzie indziej. A drugiej szansy już nie będzie. Początkowa oszczędność często jest więc tak naprawdę późniejszą startą pieniędzy.

Pisanie wraz z projektowaniem

Optymalnym rozwiązaniem jest zlecenie zarówno pisania tekstów, jak i stworzenia nowego projektu graficznego, tej samej agencji. Tworząc stronę firmową, prace nad contentem nie mogą toczyć się bowiem w oderwaniu od pracy grafików. Błędem jest sytuacja, kiedy pisanie materiałów polega na zwykłym uzupełnieniu tekstem gotowego projektu.

Copywriter i grafik muszą współpracować ze sobą od samego początku. Muszą ustalić, które elementy oferty trzeba najbardziej wyeksponować i na jaki styl komunikacji postawić.

Ton tekstów na stronie musi być bowiem spójny z grafiką, a jedno i drugie powinno odzwierciedlać idee stojące za marką. Jeśli promujesz prywatną klinikę, teksty będą raczej poważniejsze, chociaż mogą być ciepłe i przyjazne, jak podejście do pacjenta. Natomiast jeśli działasz w nieco luźniejszej branży, możesz pozwolić sobie na więcej szaleństw. Trzeba o tym pamiętać.

Na tym etapie szczególnie ważne jest, żebyś dokładnie przedstawił swoją wizję strony copywriterowi i grafikowi.      

Pamiętaj o kliencie

Wiele firm przygotowując teksty zbytnio skupia się na sobie, zapominając o kliencie. Owszem, strona firmowa jest miejscem, gdzie należy pochwalić się swoimi osiągnięciami, ale z umiarem. Bo pamiętaj, że robisz stronę nie dla siebie, ale dla klienta. A on wchodzi na nią, bo szuka konkretnej pomocy. Mówiąc inaczej, musisz wyjaśnić, co mu to da, że coś od Ciebie kupi. Nie sam produkt jest tu więc bohaterem, ale płynące z niego korzyści.   

Spójrzmy na zakładkę „O nas”. Większość firm skupia się w niej na sobie, otrzymanych nagrodach, certyfikatach. OK., mają prawo do tego, ale należy zadać sobie pytanie: czy to naprawdę jest najważniejsze z perspektywy klienta?

Przykład:

Przedsiębiorstwo Usługowe X powstało w 1998 r. i zalicza się do grona najprężniej rozwijających się firm branży posadzek przemysłowych w Polsce. Znani jesteśmy z wysokiej jakości i solidności wykonanych robót” – to tekst z zakładki „O nas” jednej z firm.

Czy nie lepiej byłoby napisać: „Istniejemy od 1998 r. Tylko w ostatnim roku wylaliśmy blisko milion mkw. betonu. Nasze posadzki były wylewane m.in. w obiektach na potrzeby targów samochodowych we Frankfurcie i galerii handlowej w Warszawie”. I co jest ciekawsze?  

Pisz konkretnie

Teksty na stronie muszą być jak najbardziej zwięzłe i pełne konkretów. Klient nie będzie próbował przebrnąć przez dłuższy materiał, wszystkie najważniejsze informacje musi mieć podane jak na tacy.

Dlatego należy stosować hasła, wypunktowania itd. Warto pisać potocznym językiem charakterystycznym dla danej grupy docelowej, tym bardziej, że każda branża ma swój slang. Nie należy też zapominać o pozycjonowaniu, czyli o zawarciu w materiałach fraz kluczowych, które pomogą wywindować Cię w wyszukiwarce.

Największą zmorą tekstów na stronach firmowych są plagiaty, czyli mówiąc wprost – kradzież materiałów lub ich fragmentów. Nawet o tym nie myśl. Po pierwsze, Twoja strona niczym nie będzie wyróżniała się od innych, a po drugie algorytm Google’a nagradza wyższym pozycjonowaniem strony z autorskimi treściami. Te z kopiowanymi tekstami są karane zrzuceniem na niższe pozycje.  

Pokaż twarz

Klienci lubią wiedzieć, kto stoi za firmą. Dobrym rozwiązaniem jest więc krótkie tekstowe przedstawienie pracowników (tylko z prawdziwymi zdjęciami, żadnymi stockowymi!), czy też umieszczenie na stronie sekcji „Media o nas”. Takie zewnętrzne materiały o firmie naprawdę mogą uwiarygodnić nas w oczach klienta.

Status eksperta pomagają z kolei zbudować blogi, które są pewnego rodzaju przedłużeniem strony firmowej. Blog sprawia, że firma staje się bardziej widoczna w branży. To również dobry sposób na wykorzystanie słów kluczowych pozycjonujących serwis w wyszukiwarce. A przy okazji, fachowe analizy, porady, jeśli zostaną ciekawie opisane, będę chętnie udostępniane. Co pomoże z kolei skierować potencjalnych klientów do Twojej firmowej strony.     

***

Jak widać, teksty na stronie firmowej nie są tyko uzupełnieniem całości, ale jednym z najważniejszych elementów. Tylko ciekawe, konkretne i chwytliwe teksty mogą sprawić, że strona zostanie zapamiętana przez użytkownika. Przypadkowe, napisane na kolanie materiały, jedynie odstraszą. Przygotowanie dobrych tekstów przez profesjonalistów wymaga czasu, ale efekty są tego warte.

Źródła:własne