banner bloomnet

6 sposobów, jak zwiększyć ruch organiczny

Rosnący ruch organiczny na stronie to podstawowy cel właścicieli wielu marek. Doprowadzenie firmowej witryny na szczyt wyników wyszukiwania to jednak często trudny i mozolny proces. Oto najważniejsze wskazówki pomagające zwiększyć ruch organiczny.

6 sposobów, jak zwiększyć ruch organiczny

Przypomnijmy: organic traffic, to ruch na stronie uwzględniający wyłącznie tych użytkowników, którzy trafili na nią za pośrednictwem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Wejścia na daną witrynę przez linki sponsorowane nie wpływają na zwiększenie ruchu organicznego.

Jak więc zwiększyć ruch organiczny na stronie i tym samym przyciągnąć potencjalnych klientów?

Wartościowe treści a ruch organiczny

Wartościowe, czyli unikalne i naprawdę użyteczne dla czytelnika. Nie powielaj błędu firm, które przygotowywały teksty wyłącznie pod tryby algorytmu wyszukiwarki, a nie pod klienta. To już od dawna nie działa i takie generatory słów kluczowych są zrzucane na gorsze miejsca w wynikach.

Roboty Google’a promują autorskie, merytoryczne treści. Pamiętaj też, że liczba znaków ma znaczenie. Statystyki pokazują, że tekst nie powinien mieć mniej niż 1300-1500 znaków ze spacjami.   

Dane strukturalne

Dane strukturalne to - w dużym skrócie - specjalne znaczniki w kodzie strony, które powodują, że jej zawartość jest lepiej rozumiana przez wyszukiwarkę. Google dzięki zastosowaniu znaczników dowiaduje się, co znajduje się w danej części witryny, a w oparciu o nie może później rozszerzyć wynik organiczny o te informacje.

- Użycie danych strukturalnych jest ważne nie tylko dlatego, że wynik wyszukiwania jest rozszerzony o dodatkowe informacje i staje się przyjemniejszy w odbiorze przez użytkownika. Dzięki temu, że dane pomagają wyszukiwarce lepiej zinterpretować stronę, mogą stanowić również element wpływający pozytywnie na ranking w Google – podkreśla Piotr Muzyka, specjalista ds. marketingu internetowego agencji interaktywnej Bloomnet.

Słowa kluczowe

Muszą one znajdować się nie tylko w meta title, meta description, nagłówkach, tekstach i poszczególnych sekcjach na stronie. Trzeba też zadbać o odpowiednie opisanie zdjęć i grafik (także opis alternatywny), bo poprzez nie również możesz generować ruch.   

Linkowanie

Sytuacja, w której nasz link zamieszcza na swojej stronie na przykład znany bloger, wzmacnia pozycjonowanie.

Warto o to powalczyć, ale po pierwsze, trzeba najpierw samemu w ten sposób doceniać innych (i ich o tym informować). Każdemu zależy, aby jego strona była udostępniana jak najczęściej, ale jeśli sam nie podzielisz się ciekawą treścią pochodzącą z zewnątrz, nie oczekuj tego od innych. A po drugie… patrz podpunkt „publikacja wartościowych treści”. Bez tego ani rusz.     

Czytelny adres URL

Odpowiednia struktura adresu ma ogromne znaczenie dla robotów Google’a. Promują one rozwiązania przyjazne dla użytkowników, dlatego URL powinien jasno informować (tutaj też pamiętaj o słowach kluczowych), gdzie prowadzi dany link. Znacznie lepiej wygląda przecież taka ścieżka…

… niż gdybyśmy częstowali użytkownika chaotycznym i niezrozumiałym dla niego zestawem znaków. Należy też pamiętać o używaniu myślników między słowami i unikaniu polskich liter.

Szybkość strony

Chociaż nie ma na ten temat precyzyjnych badań, to szybkość działania witryny może mieć wpływ na jej pozycjonowanie. Według niektórych specjalistów od optymalizacji, skoro zniecierpliwieni użytkownicy szybko wychodzą z danej strony, może nie polecać jej także Google.

Aby przyspieszyć witrynę, musisz przede wszystkim sprawdzić poprawność działania hostingu, „odchudzić” grafiki i pomóc przeglądarce zapamiętać zasoby w pamięci cache, aby później mogła ona je szybciej ładować.

Źródła:własne