banner bloomnet

Jak zrobić wizytówkę firmy w Google?

Potencjalny klient powinien bardzo łatwo znaleźć naszą markę w sieci - to oczywiste. Pomoże nam w tym m.in. wizytówka Google, która jest wprawdzie dość prostym, ale jednocześnie niezwykle ważnym narzędziem zwiększającym rozpoznawalność firmy. Jeśli więc zastanawiasz się, jak założyć wizytówkę Google, oto kilka najważniejszych wskazówek.

Jak zrobić wizytówkę firmy w Google?

Jak działa wizytówka Google

Co to jest wizytówka Google? Prawdopodobnie większość z nas miało z nią do czynienia. Jeśli w mapach Google wpisujemy miejsce, którego szukamy, pojawia się dodatkowy panel, w którym prezentowane są informacje o danym miejscu.

Przeglądając mapę, możemy także zauważyć, że jest ona wypełniona wieloma punktami takimi jak restauracje, hotele, przeróżne firmy. Klikając w nie, również otwieramy wizytówki.

Usługa ta została wprowadzona po to, aby firmy mogły odpowiednio wyeksponować w wyszukiwarce najważniejsze informacje o swojej działalności. Wizytówki mają więc także duży wpływ na pozycjonowanie. Coraz częściej można spotkać się wręcz z opinią, że to dziś jeden z decydujących elementów w kwestii lokalnego SEO.

Oto dane, jakie możemy zaprezentować dzięki panelowi Google Moja Firma:

  • nazwa firmy,
  • dane adresowe,
  • telefon kontaktowy,
  • strona internetowa,
  • kategoria,
  • godziny otwarcia,
  • dodatkowe informacje o firmie,
  • zdjęcia.

Dzięki wizytówce Google nasza firma pojawi się w wynikach organicznych wyszukiwarki. Jeśli potencjalny klient wpisze frazę „hotel Olsztyn”, Google automatycznie zaprezentuje wyniki najbardziej pasujące do tego zapytania. Jeden z nich może należeć do nas.

Co ważne, użytkownik ma wówczas podane w pigułce nie tylko najważniejsze informacje o firmie. Jeśli akurat szuka fizycznie naszej firmy, mapa połączona z wizytówką będzie dla niego nawigacją pod same drzwi.

Panel Google Moja Firma umożliwia także weryfikowanie propozycji zmian w naszym profilu, które mogą napływać od klientów. Jeśli ktoś będzie próbował zasugerować np. inne godziny pracy firmy, to my oczywiście ostatecznie zatwierdzamy zmiany.

Jak poprawnie założyć wizytówkę Google

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy nasza firma ma już swój punkt na mapach Google. Mogło zdarzyć się bowiem tak, że powstanie nowego miejsca zgłosił już jeden z klientów lub współpracowników (zwykły użytkownik może zgłosić dane miejsce, ale oczywiście nie zyskuje żadnych uprawnień administratora).

Jak zakładanie wizytówki (jest ona darmowa) wygląda z kolei od strony firmy? Najważniejsze: po uzupełnieniu wszystkich danych zostaniemy poproszeni o weryfikację.

Standardową procedurą jest wysłanie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym na adres punktu, który chcemy dodać. Na taki list czekamy od dwóch do czterech tygodni. Kod, który dostaniemy, musimy wpisać następnie na koncie w Google Moja Firma. Po weryfikacji uzyskamy pełny dostęp do panelu zarządzania.

Właściciel zweryfikowanej firmy zyskuje dostęp do statystyk, m.in. ogólnych wyświetleń, liczby telefonów wykonanych dzięki wizytówce, liczby wejść na stronę za pośrednictwem tego miejsca, czy zapytań o dojazd.

Inne ważne elementy wizytówki w Google

Przede wszystkim należy odpowiednio przygotować opis firmy. Musi on być z jednej strony atrakcyjny dla robotów wyszukiwarki, z drugiej zaś powinien skutecznie trafiać do osób poszukających nas w sieci. W opisie trzeba zawrzeć słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować.

Naszą wizytówkę wzmocnią też „wpisy”, które możemy umieszczać przy identyfikatorze. Mogą to być np. oferty specjalne, zniżki czy też opisy konkretnych produktów.

Jednym z najważniejszych elementów w wizytówce będą też oczywiście opinie i nasze reakcje na nie. Dobrą praktyką jest odpowiadanie na większość komentarzy, a już na pewno na wszystkie negatywne. Przy krytycznych wpisach należy prosić o wytłumaczenie sprawy i zapewnić, że się nią szybko zajmiemy. Dzięki temu będziemy wyglądać profesjonalnie w oczach klientów.

***

Warto poświęcić czas i zadbać o skrupulatne przygotowanie wizytówki, ponieważ w wielu przypadkach będzie ona pierwszym punktem styku klienta z naszą firmą. Użytkownik musi mieć tam wszystkie najważniejsze informacje dotyczące działalności marki i tego, jak do niej dotrzeć.

Należy jednak pamiętać, że o wizytówkę w Google powinniśmy dbać jak o każdy inny kanał komunikacji. Trzeba ją na bieżąco aktualizować, analizować pojawiające się w niej opinie i reagować, kiedy wymaga tego sytuacja.  

Źródła:własne