banner bloomnet

4 powody, dlaczego kancelaria adwokacka i agencja PR to zgrany duet

Jakkolwiek by to nie zabrzmiało, reklama prawnicza wymaga sprytu. Jest to oczywiście spowodowane zakazem typowej promocji, który ustawowo nałożono na branżę. Jeśli więc chcesz, żeby Twoja kancelaria wyróżniła się z prawniczego tłumu, warto nawiązać współpracę z profesjonalistami. Jak działa więc agencja PR?

4 powody, dlaczego kancelaria adwokacka i agencja PR to zgrany duet

Reklama branży adwokackiej była już tematem artykułu na naszym blogu, ale skupiliśmy się wtedy na tym, jak własnymi siłami promować kancelarię. Zwróciliśmy wówczas uwagę m.in. na strategię komunikacji w mediach społecznościowych, sposób prowadzenia strony, bloga, wyjaśnialiśmy też, czy kampania Google AdWords może być w tym przypadku uznana za typową reklamę.

Nie każdy właściciel kancelarii ma jednak po pierwsze czas, a po drugie zacięcie do takiej aktywności. Tutaj rozwiązaniem może być więc skorzystanie z doświadczenia agencji public relations (lub interaktywnej), która zadba o wizerunek firmy na zewnątrz. I jest to coraz popularniejsza droga. Jeżeli więc zdecydujesz się na współpracę z firmą PR-ową...

... będziesz bardziej aktywny w mediach

Prawnik to zawód zaufania publicznego, a nic nie wzbudza tego zaufania tak, jak częsta obecność w mediach w charakterze eksperta. Ale nie mówimy tutaj o zaczepianiu dziennikarzy na sądowych korytarzach, pchaniu się przed kamery, czy notorycznym zwoływaniu konferencji prasowych dosłownie przy każdej możliwej okazji. Utrzymywanie kontaktu z mediami jest oczywiście ważne, ale chodzi przede wszystkim o to, żeby media same dostrzegły w Tobie wartościowego eksperta. I to już zadanie PR-owca.

Na rynku medialnym jest całkiem sporo tytułów prasowych oraz programów internetowych, telewizyjnych i radiowych o tematyce prawniczej. Dziennikarzy interesują problemy zwykłego Kowalskiego, a kto lepiej wyjaśni prawną zagwozdkę niż adwokat?

Pozostało 75% artykułu