Reklama branży adwokackiej była już tematem artykułu na naszym blogu, ale skupiliśmy się wtedy na tym, jak własnymi siłami promować kancelarię. Zwróciliśmy wówczas uwagę m.in. na strategię komunikacji w mediach społecznościowych, sposób prowadzenia strony, bloga, wyjaśnialiśmy też, czy kampania Google AdWords może być w tym przypadku uznana za typową reklamę.
Nie każdy właściciel kancelarii ma jednak po pierwsze czas, a po drugie zacięcie do takiej aktywności. Tutaj rozwiązaniem może być więc skorzystanie z doświadczenia agencji public relations (lub interaktywnej), która zadba o wizerunek firmy na zewnątrz. I jest to coraz popularniejsza droga. Jeżeli więc zdecydujesz się na współpracę z firmą PR-ową...
... będziesz bardziej aktywny w mediach
Prawnik to zawód zaufania publicznego, a nic nie wzbudza tego zaufania tak, jak częsta obecność w mediach w charakterze eksperta. Ale nie mówimy tutaj o zaczepianiu dziennikarzy na sądowych korytarzach, pchaniu się przed kamery, czy notorycznym zwoływaniu konferencji prasowych dosłownie przy każdej możliwej okazji. Utrzymywanie kontaktu z mediami jest oczywiście ważne, ale chodzi przede wszystkim o to, żeby media same dostrzegły w Tobie wartościowego eksperta. I to już zadanie PR-owca.
Na rynku medialnym jest całkiem sporo tytułów prasowych oraz programów internetowych, telewizyjnych i radiowych o tematyce prawniczej. Dziennikarzy interesują problemy zwykłego Kowalskiego, a kto lepiej wyjaśni prawną zagwozdkę niż adwokat?
Pozostało 75% artykułu