Takie serwisy jak pl.fotolia.com, istockphoto.com czy pixabay.com zna chyba każdy, kto miał nawet minimalną styczność z projektowaniem stron. To najprostsza droga do znalezienia odpowiedniego zdjęcia lub grafiki, bo materiały oferowane przez portale stockowe są najczęściej uniwersalne, co nie wymaga wielogodzinnego grzebania w sieci.
Ale trzeba pamiętać, że najkrótsza droga i najtańsze zdjęcia stockowe nie zawsze mogą wyjść Twojej marce na dobre. Warto mieć świadomość zysków i strat.
Plusy banków zdjęć
Jeśli rozkręcając biznes nie masz worka wypchanego pieniędzmi, banki zdjęć oferują materiały za stosunkowo nieduże pieniądze. Nie musisz więc spalać budżetu na opłacenie fotografa, studio itd. Poza tym, branża stockowa rozwinęła się już na tyle, że zdjęcia przygotowywane są najczęściej naprawdę w wysokiej jakości. Najczęściej mamy też do wyboru różne rozdzielczości, chociaż wiadomo, że wraz z nimi rośnie i cena. Jeśli już kupujesz stocka, zawsze lepiej wybrać jednak kilka rozdzielczości. Kto wie, być może będziesz potrzebował zdjęcia do druku? Oszczędzanie na małych rozmiarach bywa czasami pozorne.
Pozostało 75% artykułu