banner bloomnet

Content marketing. Przykłady z branży sportowej - case study marki Xplova

Sport jest branżą, która bardzo dobrze wpisuje się w strategię content marketingu. Jeśli potrafimy tworzyć ciekawe, użyteczne treści, możemy zainteresować naszym produktem lub usługą wielu potencjalnych klientów. Agencja Bloomnet stanęła przed takim zadaniem nawiązując współpracę z kolarską marką Xplova (grupa Acer).

Content marketing. Przykłady z branży sportowej - case study marki Xplova

Xplova to największy jak dotąd gracz w sportowym portfolio agencji Bloomnet. Marka powstała w 2008 r. na Tajwanie i od początku specjalizuje się w projektowaniu nowoczesnego sprzętu dla kolarzy. Jej flagowym produktem są komputery rowerowe, ale oferta firmy została wzbogacona również o trenażery. W 2015 r. właścicielem marki został Acer, jeden z liderów światowego rynku IT.

Produkty Xplova są już sprzedawane w 25 krajach na pięciu kontynentach, a Polska jest dla firmy pierwszym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Naszym zadaniem było przygotowanie kampanii, która zakomunikuje wejście marki do naszego kraju, a także wypromuje jej pierwszy produkt: trenażer typu smart Xplova NOZA S.    

Strategię komunikacji oparliśmy m.in. na content marketingu. Oprócz typowych działań reklamowych (teksty sponsorowane, promocja na FB), postawiliśmy więc też na użyteczne treści skupiające się na potrzebach klientów. Oto przykładowe działania, jakie realizowaliśmy na początkowym etapie współpracy z Xplova. 

Testy redakcyjne    

Pierwszym krokiem była oczywiście dystrybucja zwyczajowej informacji prasowej o wejściu marki na polski rynek. Po przygotowaniu bazy mediów, notkę wysłaliśmy do wszystkich najpopularniejszych portali i magazynów o tematyce kolarskiej. Komunikat trafił jednak też do wybranych mediów zajmujących się handlem i biznesem. Informacja o marce miała bowiem dotrzeć nie tylko do wielbicieli kolarstwa jako klientów końcowych, ale też do właścicieli sklepów ze sprzętem sportowym. Dla tych ostatnich kluczowa była przede wszystkim informacja o dystrybutorze marki na Polskę (jest nim bn sales).    

Po wysyłce komunikatu i nawiązaniu kontaktu z dziennikarzami, przyszedł czas na pierwsze recenzje premierowego produktu. Wybrane redakcje otrzymały od nas egzemplarze trenażera NOZA S, aby przeprowadzić profesjonalne testy. Później na ich podstawie dziennikarze przygotowywali własne recenzje.  

Pozostało 75% artykułu