Na naszym blogu wyjaśnialiśmy już m.in. jak pisać o produkcie, jak konstruować teksty w newsletterze, było też o zasadach tworzenia nagłówków, ale bardziej skupialiśmy się tam na teorii. Teraz czas na praktykę. Konkretne zadania, które nauczą Cię pisać skuteczniej.
1. Co to copywriting - wybieraj to, co najważniejsze
Za dużo informacji – to jeden z najczęstszych błędów w tekstach reklamowych. A copywriting to w dużej mierze umiejętność selekcji, oderwania się od rzeczy, bez których wcześniej nie wyobrażaliśmy sobie komunikacji z klientem. Musisz być jednak bezwzględny.
Jak się tego nauczyć? Poświęć dziesięć minut na wypisanie wszystkich słów opisujących Twój produkt lub usługę. Kiedy będziesz już miał zapisaną kartkę, wykreśl połowę najmniej ważnych określeń. Następnie „ciachnij” te które pozostały, aż do momentu, gdy zostaną dwa-trzy najważniejsze słowa. Następnie wokół nich buduj tekst.
To ćwiczenie pozwoli Ci wybrać najważniejsze atrybuty produktu i uniknąć pisania o wszystkim, co jest zmorą wielu firm. To zadanie warto powtarzać w każdej sytuacji, kiedy będziesz miał problem z określeniem najważniejszych cech reklamowanej usługi.
Pozostało 75% artykułu