banner bloomnet

Copywriting, czyli jak pisać skuteczne teksty reklamowe (6 ćwiczeń)

Twoja firma przygotowuje się do odpalenia nowej strony. Wykonanie projektu graficznego zlecono zewnętrznej agencji, ale szef chce, żebyś przygotował teksty. Wskazówki? Tylko jedna – mają być skuteczne. Problem w tym, że nie jesteś profesjonalnym copywriterem. Nie wiesz do końca jakie teksty trafiają do klienta, które konstrukcje są najlepsze, masz też kłopot z prostym i zwięzłym pisaniem. Oto kilka ćwiczeń, które poprawią Twój warsztat i pozwolą zrozumieć, czym jest copywriting.

Copywriting, czyli jak pisać skuteczne teksty reklamowe (6 ćwiczeń)

Na naszym blogu wyjaśnialiśmy już m.in. jak pisać o produkcie, jak konstruować teksty w newsletterze, było też o zasadach tworzenia nagłówków, ale bardziej skupialiśmy się tam na teorii. Teraz czas na praktykę. Konkretne zadania, które nauczą Cię pisać skuteczniej.

1. Co to copywriting - wybieraj to, co najważniejsze

Za dużo informacji – to jeden z najczęstszych błędów w tekstach reklamowych. A copywriting to w dużej mierze umiejętność selekcji, oderwania się od rzeczy, bez których wcześniej nie wyobrażaliśmy sobie komunikacji z klientem. Musisz być jednak bezwzględny.

Jak się tego nauczyć? Poświęć dziesięć minut na wypisanie wszystkich słów opisujących Twój produkt lub usługę. Kiedy będziesz już miał zapisaną kartkę, wykreśl połowę najmniej ważnych określeń. Następnie „ciachnij” te które pozostały, aż do momentu, gdy zostaną dwa-trzy najważniejsze słowa. Następnie wokół nich buduj tekst.

To ćwiczenie pozwoli Ci wybrać najważniejsze atrybuty produktu i uniknąć pisania o wszystkim, co jest zmorą wielu firm. To zadanie warto powtarzać w każdej sytuacji, kiedy będziesz miał problem z określeniem najważniejszych cech reklamowanej usługi.

Pozostało 75% artykułu