„Pozyskiwanie” to jedna z kluczowych zakładek w Google Analytics. Dostarcza ona cennej wiedzy, którymi dokładnie kanałami trafiają na stronę potencjalni klienci. Narzędzie daje właścicielowi witryny możliwość porównania skuteczności poszczególnych źródeł ruchu i sprawdzenia, które dostarczają mu rzeczywiście wartościowych klientów poprawiających konwersję. Umiejętna analiza tych danych pozwala uniknąć błędów i jak najlepiej ukierunkować działania marketingowe na użytkownika.
Przyjrzyjmy się, co krok po kroku mówią dane dotyczące pozyskiwania ruchu na stronę i jak interpretować poszczególne raporty.
1. Cały ruch
W tej sekcji znajdziesz podstawowe informacje, którymi kanałami najczęściej płyną do Ciebie użytkownicy.
Jak widać, wyszczególnia się pięć podstawowych źródeł ruchu:
- Organic search - wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania;
- Direct - wejścia na stronę po wpisaniu adresu URL;
- Referral - wejścia po kliknięciu w link odsyłający, zamieszczony na innej witrynie;
- Social - wejścia z serwisów społecznościowych;
- Paid search – wejścia z płatnych kampanii, np. Google AdWords.
Pod każdym kanałem kryje się oczywiście jeszcze więcej dokładnych danych. I tak możesz dowiedzieć się np. z której przeglądarki najczęściej korzystają Twoi odbiorcy, jaki system operacyjny jest wśród nich najpopularniejszy, jaka jest najczęściej spotykana rozdzielczość ekranu czy domena ich sieci.
Pozostało 75% artykułu