banner bloomnet

Jak sprawdzić ruch na firmowej stronie? (poradnik Google Analytics)

Prowadzenie firmowej strony bez wiedzy, z jakich źródeł użytkownicy najczęściej na nią trafiają, to działanie po omacku. Aby jak najlepiej rozkręcić konwersję, należy do maksimum wykorzystać dane dotyczące „pozyskiwania ruchu”, które serwuje Google Analytics. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i zadajsze sobie pytanie, jak zwiększyć ruch na stronie, podpowiadamy na co szczególnie powinieneś zwrócić uwagę. I najważniejsze: co możesz później zrobić z tymi danymi, aby Twój biznes rósł.

Jak sprawdzić ruch na firmowej stronie? (poradnik Google Analytics)

„Pozyskiwanie” to jedna z kluczowych zakładek w Google Analytics. Dostarcza ona cennej wiedzy, którymi dokładnie kanałami trafiają na stronę potencjalni klienci. Narzędzie daje właścicielowi witryny możliwość porównania skuteczności poszczególnych źródeł ruchu i sprawdzenia, które dostarczają mu rzeczywiście wartościowych klientów poprawiających konwersję. Umiejętna analiza tych danych pozwala uniknąć błędów i jak najlepiej ukierunkować działania marketingowe na użytkownika.

Przyjrzyjmy się, co krok po kroku mówią dane dotyczące pozyskiwania ruchu na stronę i jak interpretować poszczególne raporty.

1. Cały ruch

W tej sekcji znajdziesz podstawowe informacje, którymi kanałami najczęściej płyną do Ciebie użytkownicy.

Jak widać, wyszczególnia się pięć podstawowych źródeł ruchu:

  • Organic search - wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania;
  • Direct - wejścia na stronę po wpisaniu adresu URL;
  • Referral - wejścia po kliknięciu w link odsyłający, zamieszczony na innej witrynie;
  • Social - wejścia z serwisów społecznościowych;
  • Paid search – wejścia z płatnych kampanii, np. Google AdWords.

Pod każdym kanałem kryje się oczywiście jeszcze więcej dokładnych danych. I tak możesz dowiedzieć się np. z której przeglądarki najczęściej korzystają Twoi odbiorcy, jaki system operacyjny jest wśród nich najpopularniejszy, jaka jest najczęściej spotykana rozdzielczość ekranu czy domena ich sieci.

Pozostało 75% artykułu