banner bloomnet

Jak używać Google Search Console? Najważniejsze raporty i korzyści

Google Search Console to obok Google Analytics najważniejsze narzędzie do optymalizacji strony. Umożliwia monitorowanie witryny w wyszukiwarce, a jedną z jego zalet jest to, że mogą z niego korzystać zarówno doświadczeni administratorzy, jak i właściciele firm, którzy dopiero poznają tajniki SEO.

Jak używać Google Search Console? Najważniejsze raporty i korzyści

Warto wiedzieć, co to jest Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools), ponieważ celem tej bezpłatnej usługi jest monitorowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. A co za tym idzie, także wykrywanie i eliminowanie pojawiających się tam problemów. 

To właśnie dzięki temu narzędziu dowiesz się m.in. czy Twoja witryna jest poprawnie indeksowana, jaka jest jakość linków i ogólnie jak wypadasz w wyszukiwarce na tle innych konkurencyjnych stron. Aby móc optymalnie wykorzystać potencjał Search Console, zaleca się też jego integrację z kontem Google Analytics

Dla kogo jest to narzędzie? Mnogość funkcji sprawia, że Google Search Console jest rozwiązaniem zarówno dla profesjonalistów, jak i początkujących. Z jednej strony mamy bardzo rozbudowane dane dla administratorów stron (agencje, marketerzy, specjaliści SEM/SEO), z drugiej zaś najważniejsze wskaźniki, z których może skorzystać nawet właściciel firmy samodzielnie opiekujący się witryną. Program Google to po prostu jazda obowiązkowa dla każdego, kto chce poprawić widoczność swojej witryny w wyszukiwarce (a kto nie chce!).     

Pozostało 75% artykułu