banner bloomnet

Jak zrobić infografikę lub animację, aby nie przynudzać prezentując dane firmowe

Masz ważne spotkanie i chcesz pokazać zasięg swojej marki? Wypuszczasz nowy produkt i chciałbyś go zaprezentować? A może po prostu warto pochwalić się wynikami czytelnictwa? Zamiast przygotowywać opasły raport lub wyczerpujący opis, który już na dzień dobry wystraszy odbiorców, postaw na inne rozwiązania. Jak tworzyć infografikę? Jak powstaje animacja? Już odpowiadamy.   

Jak zrobić infografikę lub animację, aby nie przynudzać prezentując dane firmowe

Dlaczego infografiki są popularne

Zacznijmy od infografik, ponieważ ich przygotowanie jest zdecydowanie mniej czasochłonne. Ale to nie znaczy, że nie wymagają one kreatywności i „tego czegoś”, co przykuje wzrok.

Dobra infografika musi być z jednej strony zaskakująca, z drugiej zaś łatwa w odbiorze dla przeciętnego czytelnika, nawet jeśli prezentowane w niej treści do najłatwiejszych nie należą. Czasami trzeba przecież wyjaśnić złożone statystyki na tle konkurencji, pokazać proces produkcyjny firmy lub historię marki o bogatej przeszłości. Jedna z głównych zasad pozostaje jednak niezmienna: minimum słów, maksimum treści.

Scenariusz

Pierwszym krokiem jest sprecyzowanie celu, który chcesz osiągnąć. Dopiero określenie takiego pozwoli dokonać selekcji najważniejszych danych, które znajdą się w infografice. Warto też przeanalizować, do kogo będzie ona adresowana, bo pozwoli to określić język i styl komunikacji.

Szkic infografiki powinien być pewnego rodzaju scenariuszem. Chodzi o to, aby grafika opowiadała historię. Jej poszczególne sekcje nie powinny żyć w oderwaniu od siebie, tylko być kontynuacją.

Pozostało 75% artykułu