Dlaczego infografiki są popularne
Zacznijmy od infografik, ponieważ ich przygotowanie jest zdecydowanie mniej czasochłonne. Ale to nie znaczy, że nie wymagają one kreatywności i „tego czegoś”, co przykuje wzrok.
Dobra infografika musi być z jednej strony zaskakująca, z drugiej zaś łatwa w odbiorze dla przeciętnego czytelnika, nawet jeśli prezentowane w niej treści do najłatwiejszych nie należą. Czasami trzeba przecież wyjaśnić złożone statystyki na tle konkurencji, pokazać proces produkcyjny firmy lub historię marki o bogatej przeszłości. Jedna z głównych zasad pozostaje jednak niezmienna: minimum słów, maksimum treści.
Scenariusz
Pierwszym krokiem jest sprecyzowanie celu, który chcesz osiągnąć. Dopiero określenie takiego pozwoli dokonać selekcji najważniejszych danych, które znajdą się w infografice. Warto też przeanalizować, do kogo będzie ona adresowana, bo pozwoli to określić język i styl komunikacji.
Szkic infografiki powinien być pewnego rodzaju scenariuszem. Chodzi o to, aby grafika opowiadała historię. Jej poszczególne sekcje nie powinny żyć w oderwaniu od siebie, tylko być kontynuacją.
Pozostało 75% artykułu