banner bloomnet

Jak zrobić pierwszą stronę internetową? Odpowiadamy na 5 ważnych pytań

COVID-19 zmusza firmy do odważniejszego inwestowania w internecie, ale nie zapominajmy, że jest też spora grupa przedsiębiorców, którzy nie mają nawet strony www. Oni muszą dopiero wejść do sieci, bo od tego może zależeć los ich biznesów. Jak założyć stronę internetową, od czego zależy koszt projektu, jak wygląda proces projektowy? Jeśli też zadajesz sobie te pytania, to poradnik dla Ciebie.

Jak zrobić pierwszą stronę internetową? Odpowiadamy na 5 ważnych pytań

Pandemia spowodowała wysyp narzędzi, których zadaniem jest lepsze dostosowanie firm do działań w sieci. Wiele rozwiązań obliczono na duże biznesy posiadające już swój internetowy know-how, tymczasem ostatnie miesiące pokazały, że wciąż jest mnóstwo firm, których nigdy nie było w sieci. To mniejsze przedsiębiorstwa, które wcześniej nie musiały inwestować w strony www, bo i tak nieźle zarabiały w tradycyjny sposób.   

Niektórzy zareagowali na COVID-19 szybko, co pokazują dane firmy Shoper podawane przez Business Insider: już w marcu zainteresowanie otwarciem sklepów internetowych/stron sprzedażowych wzrosło o 90 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Do połowy marca najwięcej nowych sklepów zakładało się w takich branżach jak książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowotna, dom i ogród. Dla niektórych tych firm były to pierwsze strony www. 

Wiele firm cyfryzację biznesu ma jednak jeszcze przed sobą, a nie wszyscy przecież wiedzą jak założyć stronę internetową. Aby ułatwić Ci stworzenie pierwszej firmowej witryny, udzielamy odpowiedzi na kilka ważnych pytań.    

Czy wiesz, jaki cel ma mieć pierwsza strona?

Strona firmy musi mieć jasno określony cel. Kiedy jako agencja rozpoczynamy współpracę z nowym klientem, jedno z pierwszych pytań dotyczy właśnie charakteru witryny i tego, co konkretnie ma zrobić na niej użytkownik. Cele mogą być bowiem rozmaite: bezpośrednia sprzedaż, prezentacja oferty, pozycjonowanie się jako ekspert, budowanie aktywnej społeczności wokół marki itd.      

Pozostało 75% artykułu