Twoja nowa witryna figuruje już w indeksie Google, zaczynasz też linkować ją w mediach społecznościowych. Niestety, feedback nie jest najlepszy. Okazuje się, że użytkownicy wypatrzyli kilka błędów, a ich konsekwencją może być nie tylko zaburzona funkcjonalność strony z perspektywy odbiorcy, ale też jej słaby ranking w wynikach wyszukiwania.
Na finiszu projektu zapomniałeś po prostu raz jeszcze przetestować każdy zakątek projektu.
Żeby uniknąć podobnego falstartu, przygotowaliśmy przykładową listę kontrolną wdrożenia strony. To spis kluczowych obszarów, które należy zweryfikować przed uruchomieniem witryny. Podzieliliśmy je na trzy kategorie: funkcje/nawigacja, SEO/kontent oraz bezpieczeństwo.
Funkcje i nawigacja
Przeglądarki – dokładnie prześledź, czy witryna poprawnie wyświetla się na aktualnie najpopularniejszych przeglądarkach, a są to Chrome, Firefox, Opera, Microsoft Edge, MSIE (dane Gemiusa z grudnia 2019 r.).
Urządzenia mobilne – czy użytkownik korzystający z urządzenia mobilnego nie napotka problemów na Twojej stronie? Test optymalizacji mobilnej przeprowadzisz wpisując adres witryny w google.com/webmasters/tools/mobile-friendly. Uzyskasz tam ocenę strony, a w razie problemów wyświetli się dokładna lista błędów do wyeliminowania.
Menu – upewnij się, czy wszystkie zakładki działają i odsyłają do dobrej podstrony. Sprawdź, czy menu rozwija się poprawnie (przy wielopoziomowym lub hamburgerze).
Pozostało 75% artykułu