banner bloomnet

Jakie są rodzaje reklam mobilnych?

W 2018 r. „smartfonizacja” internautów w wieku 15 lat i więcej osiągnęła blisko 90 proc. Nic więc dziwnego, że kolejne marki zastanawiają się nad kampaniami skierowanymi wyłącznie do klientów mobilnych. Oto pięć typów reklam mobilnych Google Ads.

Jakie są rodzaje reklam mobilnych?

Typ kampanii mobilnej wynikać będzie oczywiście z celów, jakie stawiasz przed swoją marką. A te mogą być różne: promocja aplikacji lub usługi, pozyskanie nowych użytkowników, przekierowanie usera na określony landing page, reaktywacja „uśpionych” użytkowników, powrót do tych, którzy w przeszłości dokonali już zakupu, a może po prostu budowanie świadomości marki? Każdy potrzebuje przecież czegoś innego.

Warto jednak pamiętać, że kampanie coraz częściej są hybrydami próbującymi dotrzeć do klienta jednocześnie różnymi formatami. Jeśli również zastanawiasz się nad taką drogą, przypominamy pięć najpopularniejszych typów reklam mobilnych AdWords.

Reklama tekstowa

Komunikaty wyświetlające się w wynikach wyszukiwania na smartfonie lub tablecie. Treści pokazują się powyżej i poniżej wyniku oraz składają się z trzech elementów: nagłówka, adresu URL (zwykle ma kolor zielony) i tekstu właściwego reklamy.

Reklama aplikacji mobilnej

Komunikat reklamowy można wyświetlać na przykład w wyszukiwarce, Google Play, YouTube, na stronach partnerów w sieci wyszukiwania lub stronach wydawców, gdzie pokazują się reklamy aplikacji. Google dopasowuje dany komunikat do wyszukiwanych słów w Google Play powiązanych z kategorią aplikacji.

Reklama graficzna

Jak przypomina Google, w przypadku smartfonów są to formaty 320x50, 300x250 oraz pełnoekranowa 336x280. Tabletom przypisane są z kolei 300x250, 728x90, 468x60 oraz pełnoekranowa 336x280.

Kreacje można tworzyć samemu lub tworząc tzw. elastyczną reklamę displayową. Aby ją przygotować, należy przesłać obrazy, nagłówki, logo i teksty reklamy do systemu Google Ads, który następnie automatycznie wygeneruje treść do wyświetlania w sieci reklamowej Google.

Reklama „tylko połączenie”

Mówiąc najprościej, jest to zawierająca numer telefonu reklama tekstowa, która ma zachęcać użytkownika do dzwonienia zamiast klikania. Po tym, jak klient wejdzie w Twoją reklamę, na jego telefonie automatycznie otworzy się aplikacja z ustawionym już numerem firmy. Rozwiązanie dla marek, które przede wszystkim chcą zachęcić potencjalnych klientów do bezpośredniego kontaktu.

Reklama wideo

Treść musi znajdować się w YouTube, natomiast reklamy mogą wyświetlać się zarówno w tym serwisie, jak i w witrynach partnerów wideo czy aplikacjach należących do sieci reklamowej Google. Z danych Google za 2018 r. wynika, że już ponad 70 proc. czasu oglądania w YouTube przypadało na urządzenia mobilne.

***

O rozwiązaniach mobile pisaliśmy też m.in. tutaj:

- „Na czym polega mobile first w projektowaniu?”

- „Mobile vs desktop, czyli walka o użytkownika”

- „Jak tworzyć aplikacje mobilne w marketingu sportowym?”  

Źródła:własne, Google