banner bloomnet

Nasze kreacje (4): rebranding marki SENSE Software

Termowizja - to w tej branży działa firma SENSE Software. Dlaczego rebranding marki był koniecznością? Czego najbardziej brakowało w jej dotychczasowej komunikacji? Wreszcie, jak z całym zadaniem poradziła sobie ekipa naszej agencji Bloomnet? Zapraszamy za kulisy projektu.

Nasze kreacje (4): rebranding marki SENSE Software

W naszym cyklu przybliżyliśmy już projekty realizowane dla branży edukacyjnej, zdrowotnej i FMCG (organizacja promocji), teraz czas na rebranding marki z sektora technologicznego. A mówiąc dokładniej - termowizji. 

SENSE Software jest producentem specjalistycznego oprogramowania do kamer termowizyjnych. Polska firma działa na rynku dopiero od 2018 r., ale obsługuje już klientów m.in. w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Rosji, Francji, Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Australii.

Dowodem coraz mocniejszej pozycji SENSE na rynku jest fakt, że z jej oprogramowania korzysta największy producent kamer termowizyjnych - FLIR Systems. 

Powody rebrandingu i nasze zadania 

Intensywny rozwój produktu sprawił jednak, że kwestie wizerunkowe znalazły się na drugim planie. Właściciele uznali, że należy to zmienić.

- Chcemy zmienić wizerunek na bardziej profesjonalny i mocniej skupić się na marketingu. Zależy nam, aby się wyróżnić i dać się zapamiętać jako specjaliści od termowizji - wyjaśniali.

Rebranding uwzględniał stworzenie nowego logo, strony internetowej, a także materiałów poligraficznych (wizytówki, papier firmowy).  

Pierwszy krok: rebranding logo 

Właściciele wyobrażali sobie termowizję jako szósty zmysł (sense) i stąd pochodziła naturalnie nazwa firmy. Nowe logo miało odzwierciedlać to podejście, a zarazem jasno komunikować samą branżę.  

Zaproponowane przez nas logo składa się z logotypu i sygnetu. Logotyp stanowi zapis nazwy firmy bezszeryfowym, geometrycznym krojem pisma. Sygnet przedstawia z kolei stylizowane oko będące tzw. przestrzenią negatywną (wynikającą z połączenia dwóch geometrycznych, gradientowych form). Oko symbolizuje wizualność i kamerę, formy wokół niego odnoszą się do przysłony w aparatach.

Także wybrana kolorystyka wyraźnie nawiązuje do barw znanych z termowizji.

Tak nowy znak (po prawej) prezentuje się w zestawieniu z dotychczasowym.

***

Rebranding strony internetowej 

Nowa strona sensesoft.eu miała bardziej podkreślać innowacyjny i technologiczny charakter marki. W tym celu wykorzystaliśmy m.in. autorskie grafiki i ikony, a także prawdziwe obrazy termowizyjne, które otrzymaliśmy od klienta. 

Wspomniane ikony nie tylko ożywiają projekt, ale odgrywają też ważną rolę na podstronach prezentujących samo oprogramowanie. Dzięki nim użytkownicy (szczególnie ci mniej zorientowani w termowizji) mogą łatwiej przeanalizować ofertę, która dość dokładnie przedstawia funkcjonalności poszczególnych produktów.

Nowa witryna - w odróżnieniu od swojej poprzedniczki - pokazuje też, kto stoi za marką. Potencjalni klienci mogą poznać CEO, krótką historię przedsiębiorstwa oraz jego zasięg. Dzięki temu firma może odważniej pozycjonować się jako ekspert w branży termowizyjnej. Szczególnie, że ważną częścią strony jest też blog. 

Strona dostępna jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej.

***

***

***

***

***

***

Materiały poligraficzne, ale nie tylko

Na deser zostały jeszcze projekty wizytówek, papieru firmowego oraz szablonu prezentacji ofertowej. 

Dzięki tym elementom identyfikacji, firma w końcu może budować spójny wizerunek na wszystkich płaszczyznach komunikacji. To ważne, bo klienci SENSE Software reprezentują nie tylko ponad dwadzieścia krajów, ale też wiele różnych branż, m.in. budowlaną, lotniczą, medyczną, energetyczną, przemysłową.

Źródła:własne