banner bloomnet

Nasze kreacje (5): rebranding Warszawskiej Szkoły Języka Japońskiego

Projektowanie identyfikacji dla szkoły specjalizującej się w jednym języku obcym, stwarza zupełnie inne możliwości niż w przypadku placówki wielojęzykowej. Można po prostu czerpać pełnymi garściami z danej kultury. I tak właśnie zrobiliśmy współpracując z Warszawską Szkołą Języka Japońskiego.

Nasze kreacje (5): rebranding Warszawskiej Szkoły Języka Japońskiego

WSJJ to jedna z największych szkół japońskiego w kraju. Nie jest to jednak typowa placówka językowa, ponieważ oprócz organizacji kursów, pełni ona też funkcję swoistego centrum kultury: współpracuje z ambasadą Japonii, organizuje wyjazdy do Azji, wydaje własne podręczniki i prowadzi warsztaty (m.in. kursy kaligrafii i gry na bębnach). 

Nowa identyfikacja i strona szkoły miały jeszcze bardziej podkreślić tę szeroką działalność, chociaż nie to było głównym powodem rebrandingu. Kluczowe były wypadające w tym roku 10. urodziny szkoły, a także - co zrozumiałe - szalejąca pandemia

- Ten czas będzie wyzwaniem, ponieważ stawiamy w 100 proc. na naukę online - podkreślali właściciele zwracając uwagę na jak najlepsze przystosowanie oferty do zdalnego nauczania.

Strona dla szkoły "bez zbytniej dosłowności"  

Klient na etapie briefu podkreślał, że nowa identyfikacja nie musi zachowywać spójności z dotychczasowym wizerunkiem i może to być coś zupełnie nowego.

Estetyka miała być jednak skierowana do młodzieży i dorosłych oraz być pozbawiona zbytniej dosłowności. Właściciel chciał po prostu uniknąć przesadnego wykorzystywania najbardziej oczywistych symboli Japonii.  

Zakres rebrandingu obejmował nowe logo, stronę i pozostałe elementy identyfikacji wizualnej: papier firmowy, wizytówki, projekty dyplomów/prezentacji/voucherów oraz grafiki promocyjne (social media, mailing). Jako agencja odpowiadaliśmy też za przygotowanie nowych tekstów.   

– Budując nową identyfikację skupiliśmy się na elementach charakterystycznych dla Japonii, ale jednocześnie uwzględniliśmy zestaw skojarzeniowy właściwy dla naszego kręgu kulturowego. Dobór motywów jest więc dopasowany do europejskiego odbiorcy – mówi Łukasz Dudko, założyciel agencji Bloomnet

Nowe, japońsko-warszawskie logo 

Pierwszym krokiem było oczywiście stworzenie logo. Zmiana była konieczna, ponieważ zdaniem klienta, dotychczasowy znak nie był wystarczająco zrozumiały dla polskiego odbiorcy. 

Nowe logo miało opierać się na klasycznej konstrukcji z sygnetem i logotypem. Sygnet docelowo miał często pojawiać się samodzielnie na materiałach promocyjnych i gadżetach, stąd jego bardziej ilustracyjny i szczegółowy charakter.

W znaku połączyliśmy ostatecznie symbolikę japońską (karp koi) i warszawską (syrenkę), a całość wpisaliśmy w formę stempla drzeworytniczego. Starając się przy tym oczywiście zachować japoński minimalizm. Efekt?

Przed…

... i po.

 

Identyfikacja szkoły bogata w motywy 

Identyfikacja WSJJ łączy w sobie kilka grup motywów. Na nowej stronie mamy np. ilustracje odnoszące się do japońskich ukiyo-e, patterny zestawiane w mozaiki oraz zestaw płaskich motywów i kształtów. Nasze japońskie rysunki przeplatają się też dodatkowo ze zdjęciami szkoły, dzięki czemu witryna prezentuje się bardzo oryginalnie. 

Innym elementem, który może wyróżniać nową stronę, jest też typografia - w niektórych miejscach jej układ odnosi się do pionowego pisania. Zabieg ten zastosowaliśmy przy wybranych nagłówkach. 

Strona WSJJ została więc zupełnie odmieniona wizualnie, chociaż co jeszcze ważniejsze w przypadku szkoły komercyjnej - znacznie lepiej prezentuje ofertę i bardziej ułatwia zapisanie się na kurs. 

Tak wyglądała więc dotychczasowa witryna…

… a tak prezentuje się nowa strona i inne elementy identyfikacji już po rebrandingu.

***

***

***

***

***

***

***

***
Chcesz zobaczyć jeszcze więcej inspiracji? Czytaj poprzednie odcinki cyklu "Nasze kreacje":

Źródła:własne